Verleiden van je kandidaat
Goede kandidaten zijn het goud van elke recruiter. Een sterk netwerk van kandidaten verbetert je concurrentiepositie. Hoe sterker het netwerk, hoe groter de kans op succesvolle samenwerkingen. Het slim opbouwen en het effectief onderhouden van het netwerk is dan ook cruciaal.
Maar hoe prikkel je kandidaten die goed op hun plek zitten om tóch het gesprek met je aan te gaan? Hoe zorg je ervoor dat potentiële kandidaten ook graag met jou willen samenwerken? En hoe bind je kandidaten voor de lange termijn, ook als ze nu niet direct op zoek zijn naar een nieuwe baan? In dit traject geven we antwoord op deze vragen en meer.
Wat komt aan bod
Reactief versus proactief werven en de verschillende typen kandidaten
Een sterke opening om de kandidaat te verleiden het gesprek met je aan te gaan
Het belang van de latente kandidaat en de doelen voor je gesprek
Het opbouwen van sterke lange termijn relaties en de voordelen hiervan
Het bepalen van een passend ‘deurbeleid’ en het opbouwen van een talent pool
Het stellen van goede vragen en het toepassen van LRD
Het presenteren van jezelf en je dienstverlening
Het maken van duidelijke vervolgafspraken en het afsluiten van het gesprek op een professionele manier
Hoe het werkt
Het traject bestaat uit een mix van heldere e-learning modules, individuele opdrachten, interactieve workshops en praktische coaching. We starten met een intakegesprek om een duidelijk beeld te krijgen van de organisatie en leerbehoefte. Op basis hiervan stellen we een leertraject samen dat hier naadloos op aansluit.
Ja, ik heb interesse!
Ik wil dit opslaan.
Ik wil nog meer zien.
Deelnemers over deze training
“Leuke training!
Veel direct toepasbare tips; werd zelf ook goed aan het denken gezet door de opdrachten.”
Nina
“Ik heb de training als zeer waardevol ervaren. Fijn om technieken per deel van de cyclus te leren. Zo is het makkelijk om overzicht te houden en de stof echt goed tot je te kunnen nemen.”
Marle
“Ik verwacht dat ik vanaf nu beter het vertrouwen kan opbouwen met mijn kandidaten en daardoor ambassadeurs kan creëren én het minder vrijblijvend zal maken.”
Naomie