Telefonische Acquisitie
Recruitment is een commercieel vak. Toch is de drempel om structureel nieuwe klanten te benaderen vaak hoog. Persoonlijke overtuigingen spelen hierbij een belangrijke rol. We willen anderen niet lastigvallen en tegelijkertijd worden we zelf niet graag afgewezen.
Maar om succesvol te zijn in recruitment, is het binnenhalen van nieuwe klanten en het opbouwen van relaties essentieel. Zeker nu. Waar voorheen de vacatures voor het oprapen lagen, zijn de tijden inmiddels veranderd. Er zijn minder vacatures, maar niet minder concurrenten. Het voeren van acquisitiegesprekken is nu belangrijker dan ooit om de concurrentie voor te blijven.
Want hoe blijf je onderscheidend en voer je waardevolle gesprekken in bijzondere tijden? Hoe vind je de juiste balans tussen het opbouwen van een relatie en het najagen van commerciële resultaten? In dit traject geven we antwoord op deze vragen en meer.
Recruitment consultants leren hoe ze meer informatie en resultaten uit hun gesprekken met klanten halen. Ze bellen met meer zelfvertrouwen en bouwen sterke relaties op, zodat ze zowel op de korte als de lange termijn meer business genereren.
Wat komt aan bod
Het belang en het doel van acquisitie
Het creëren van een ijzersterke eerste indruk waarbij je jezelf en de organisatie krachtig introduceert
Het opbouwen van duurzame relaties en het belang hiervan
Het nut van gatekeepers en hoe je hier effectief mee omgaat
Het in kaart brengen van het business potentieel van de klant
Het voeren van een inhoudelijk gesprek op niveau waarbij je jezelf positioneert als business partner
Het belang en de kunst van het doorvragen
Het slim omgaan met bezwaren en het belang van empathie
Het krachtig presenteren van jezelf én je dienstverlening op basis van de behoefte van de klant
Het maken van concrete afspraken en vervolgstappen
Hoe het werkt
Het traject bestaat uit een mix van heldere e-learning modules, individuele opdrachten, interactieve workshops en praktische coaching. We starten met een intakegesprek om een duidelijk beeld te krijgen van de organisatie en leerbehoefte. Op basis hiervan stellen we een leertraject samen dat hier naadloos op aansluit.
Ja, ik heb interesse!
Ik wil alles weten.
Ik wil nog meer zien.
Deelnemers over deze training
“Ge-wel-dig! Het was lekker verfrissend. Er kwamen nieuwe ideeën uit die door middel van jullie structuur simpel te onthouden waren.”
Khallil
“Ik heb inzicht gekregen in hoe je een gesprek anders kan insteken dan 99% van de recruiters en waarom je het op een andere manier insteekt. Ik ga het gesprek nu op een hele andere manier aanpakken, met meer kennis van hoe je in de “gun” zone kan komen om een gesprek aan te gaan.”
Armand
“Het online lesprogramma sluit goed aan bij opdrachten en geeft stof tot nadenken. Daarnaast biedt het ook een goede basis om tijdens de feedbacksessies verder op in te gaan.”
Anoniem