Grip op je klant
Het ene moment is er een schaarste aan goede kandidaten. Het andere moment aan goede vacatures. Maar als recruitment consultant is er één ding echt het meest schaars: je eigen tijd.
Je wilt dus de juiste keuzes maken als het gaat om de vacatures waaraan je werkt. Heeft de klant realistische verwachtingen, of zijn ze op zoek naar het schaap met vijf poten? Reageert de klant snel en staat hij open voor je advies, of is hij onbereikbaar en koppig? Tijd om kritisch naar je eigen processen te kijken!
In dit traject leren deelnemers om de vacatures in hun portfolio te screenen op invulbaarheid, deze effectief te beïnvloeden en een optimale samenwerking met de klant te realiseren. Dit zal leiden tot meer resultaat in minder tijd!
Wat komt aan bod
Het vaststellen van de invulbaarheid van de vacature op basis van 8 criteria
Het vergroten van de invulbaarheid van de vacature door het creëren van flexibiliteit
Het creëren van urgentie en het versnellen van processen
Het adviseren en overtuigen van het ideale recruitmentproces
Het maken van heldere afspraken voor een vlekkeloze samenwerking
Het effectief communiceren in lastige situaties met het oog op een goede samenwerking
Hoe het werkt
Grip op je klant bestaat uit twee trainingsdagen op locatie. We starten met een intakegesprek om een duidelijk beeld te krijgen van jullie organisatie, werkwijze en leerbehoefte. Vanuit daar bespreken we of deze training aansluit bij jullie behoefte.
Ja, ik heb interesse!
Ik wil dit opslaan.
Ik wil nog meer zien.
Deelnemers over deze training
“Erg leerzaam met een fijne groep waar iedereen de ruimte krijgt en kwetsbaar kan zijn.” “Eigen werkervaring van de trainer als input is top!”
Jellie
“Ik heb geleerd hoe ik effectiever met de klantvraag kan omgaan, meer moet doorvragen. Door meer informatie vooraf te vergaren, kan ik de klant beter informeren/adviseren en kandidaten aanbevelen.”
Gabrielle
“Super informatieve en interactieve training; sloot goed aan bij wat ik nog wil ontwikkelen. Ik heb vooral geleerd om een stuk sturing te geven aan het proces en heb meer inzicht gekregen hoe je met je eigen gedrag/houding een ander beïnvloedt. Dit zal mijn manier van werken veel inzichtelijker en effectiever maken.”
Dominique